با کسب مهارت هاي برقراری ارتباط مي توانيم به اصلاح و بهبود رفتارهاي ارتباطي خويش بپردازیم.بيشتر وقت انسانها در ارتباطات روزمره، صرف گوش دادن و سخن گفتن ميشود، اما ترس از برقراري ارتباط و صحبت کردن در برابر جمع، مشکلي است که بسياري با آن رو به رو هستند و نميدانند که چگونه يک ارتباط درست و موثر برقرار کنند.
اهميت اين مشکل زماني دوچندان مي شود که در شغل مان و سازماني که در آن کار مي کنيم در برقراري ارتباط با مديران ،همکاران و مراجعان عملکرد ضعيفي داشته باشيم.
اتفاقي نيست، که اکثر شرکتها و سازمانها در برنامه آموزشي خود براي پيشرفت شغلي کارکنان، مهارت هاي ارتباطي را نيز مي گنجانند
منافع و مزاياي مهارتهاي ارتباطي بسيار زياد و مختلف اند. اين مهارتها مي توانند زندگي شما را در آينده به گونهاي حفظ کنند،